Besök hos barnmorskan

Idag var jag på besök hos barnmorskan igen.
Var bara vanliga kontroller, vikt blodsocker, järnvärde, blodtryck, SF-mått samt lyssna på bebis hjärta.
Det var dock lite problematiskt att lyssna på han rörde så himla mycket på sig.
Men när han väl låg stilla så lät hjärtat jättebra!
 
Jag har känt mig rätt dålig på sista tiden. Har känt mig orkeslös, haft svårt att koncentrera mig samt haft en väldigt konstig huvudvärk. Har även de sista dagarna börjat få problem med öronen, ett konstigt rus.
Det visade sig att alla kontroller var jättefina förutom blodvärdet som var väldigt lågt. 
 
På grund utav det låga blodvärde har jag mått som jag har mått alltså! Nu vet jag att jag inte håller på att bli sjuk och att jag inte är påväg att gå in i väggen, nu vet jag att det bara är mitt attans blodvärde som får mig att må bajs. 
 
Nu ska jag börja dubbla dosen järntabletter och se om det hjälper, annars får vi byta sort och hoppas att en annan hjälper bättre. Förhoppningsvis så slipper vi sprutor alternativt blod och besök på sjukhuset. Så nu håller vi tummarna att det vänder! ♥ 

Kommentera här: