Livet blir inte alltid som man hade tänkt sig.

De senaste dagarna har varit galet struliga. När jag nästan har löst ett problem har ett annat problem kommit upp, igen. Som jag säkerligen har nämnt så skulle jag ha påbörjat den sista kursen på min utbildning i måndags. Tack vare att skolan har missat att göra en anmälan till min läroportal så har jag inte fått börja ännu. Ringde skolan i måndags som skulle skicka iväg ett mail till Hermods och då skulle problemet vara löst tydligen. Jag skulle få mailet om inloggningsuppgifter senast tisdag vid lunch. Det kom aldrig något mail så testade att ringa till Hermods egna support för att se vad som har blivit fel. När jag pratade med en på supporten där fick jag reda på att det inte fanns någon aktiv anmälan i mitt namn och därmed står jag inte uppskriven på någon kurs. Människan på Hermods support bad mig kontakta skolan igen för att be de höra av sig igen och då skulle allt vara löst.
 
Försökte få tag på skolan från kl 14.00-15.00 men fick aldrig något svar, testade att ringa idag men fick reda på att de har möte hela dagen och återkommer imorgon. Testade för skojs skull att ringa till Hermods support igen för att kolla om anmälan kanske hade kommit fram idag. Men den turen hade jag inte. Fick även reda på utav deras support att mailet som min skola sa att de hade skickat i måndags aldrig hade kommit fram. Nu är jag så in i helvetes jävla less på att det ska vara struligt.
 
Fick även åka in till förlossningen igen på grund utav att jag hade smärtsamma sammandragningar och kan ha fått träffa den sämsta och mest nonchalanta läkaren i världshistorien. Så nu ökar min to do list ytterligare och saker att ta tag i minskar inte. Men idag har jag bestämt mig för att försöka ta tag i dessa tre punkter:
 
  • Ringa de bolag jag har räkningar hos och meddela att jag har flyttat.
  • Skriva ut och göra en anmälan till patientnämnden.
  • Beställa vadd/skumgummi till babynest.
 
Och under tiden jag hann skriva detta hann jag även beställa vadd och skumgummi till babynest.
 
Imorgon ska jag ringa skolan återigen och hoppas att problemet går att lösa. Är jag inte helt förstörd på kvällen utav all stress så ska jag och Sonny åka på bio med några vänner och se den nya Pirates of the Caribbean filmen! Resten utav den här dagen tänker jag spendera i sängen framför tvn med bra filmer och serier!