Andra milstolpen klar!

I och med att vi gjorde RUL igår så avklarade jag och bebis den andra milstolpen.
Den första milstolpen var att klara sig till vecka 12. 
Nästa milstolpe blir vecka 22, då kan bebis klara sig utanför magen ifall att pyret vill komma ut tidigare. Dock vill jag gärna ha kvar dig där inne till minst vecka 38. Efter det får du komma ut och kramas om du vill.♥
 
Igår på ultraljudet var jag så spänd, jag hade mina katastroftankar och trodde det värsta skulle ske.
När läkaren började kolla blev första ordet "Oj, vilken fin bebis! Vilket fint hjärta bebisen har!"
Läkaren hade inte sett ett hjärta som var lika fint som vårat lille pyre hade. Det kändes väldigt skönt att höra!
När hon fortsatte undersökningen var hon jättenöjd och tyckte att allting såg jättefint ut, även om bebis var lite bråkig och skulle röra sig väldigt mycket och boxas, var hon mer än nöjd! Bebis var även en vecka äldre än beräknat och nu är vi alltså i vecka 21, nästa vecko-uppdatering blir på fredag, om jag inte har räknat fel, då det är en ny vecka som påbörjas!
 
Hon som gjorde ultraljudet på mig har även undersökt mig tidigare. Jag åkte nämligen in med ambulans i november 2016 pga extrema menssmärtor och en jättestor blöding. Det var väldigt skönt att ha någon "kändis", kände mig oerhört trygg med henne! Hon förklarade även riktigt bra för mig och Sonny vad hon gjorde och varför hon gjorde som hon gjorde när hon gjorde ultraljudet. Hon förklarade även vad det var vi såg beroende på vilken riktning hon hande kameran. 
 
Kort och gott mådde bebis i magen jättebra och såg ut att vara 100% frisk. 
 
Älskade lilla unge, kärleken till dig är redan enorm. Jag längtar efter dig!♥
 

Kommentera här: