Produktiv dag.

Idag har varit en väldigt produktiv dag!
Har hunnit med det mesta på min to do list
Idag var målet att jag skulle:
 
  • Ringa barnmorskan och boka in en ny tid.
  • Ringa min praktikplats och bestämma tid och datum när jag ska börja
  • Baka morotsmuffins och mockarutor
  • Laga mat
  • Plocka undan.
  • Plocka upp ur diskmaskinen.
  • Göra en skoluppgift.
 
Har inte hunnit med exakt allt, ringde visst någon minut för sent till barnmorskan så fick aldrig tag på henne.
Så imorgon gör vi ett nytt försök! Maten ska jag alldeles strax börja laga och resten är avbockat på listan! 
Imorgon blir det en städdag och sen bara ta det lugnt. På fredag ska vi storstäda då vi ska ha kalas på lördag! 
Tiden går just nu fruktansvärt, skulle nästan vilja att någon kunde pausa och be mig andas och leva lite i nuet.
Känns som att det är så himla mycket som händer just nu och inom en kort framtid. 
 
  • Innan augusti har vi hunnit flytta två gånger.
  • Vi har packat ner alla saker en gång.
  • Packat upp sängar och kläder och diverse nödvändigheter en gång och sedan packat ner allt igen.
  • Vi har packat upp alla grejer i en ny lägenhet.
  • Vi har förhoppningsvis hunnit resa söder ut till andra sidan av släkten. 
  • Vi har förhoppningsvis hunnit åka till Ullared med Sonnys föräldrar. 
  • Vi ska tapetsera om.
  • Inreda lilla pyrets rum.
  • Fixa iordning resten utav lägenhet.
  • Dubbelkolla så att alla saker till pyret är fixat.
 
Allt detta ska nu ske på drygt 4 månader. Då ska det vardagliga livet komma emellan också. Jag kommer ha praktik och skola i ungefär 2,5 månad till, dock bara praktik i 1 månad. 
Livet går undan i en himla fart just nu!
 
 
Nämnde jag att jag råkade beställa två stycken vägghyllor för någon dag sedan? 
Min plan var i alla fall att bebis skulle få ha en på sin vägg! Tror det kan bli fint.
Hittade även hyllan på den här sidan, tyvärr är den nu slutsåld!
 
 

Kommentera här: