Vecka 24.

Hej och välkommen vecka 24. ♥
 
Nu har 57% utav denna graviditet passerat!
Vårat lilla pyret är cirka 28 cm långt mellan huvud och fot
och väger cirka 565 gram i början av veckan och cirka 655 gram i slutet av veckan.
 
Nu händer det grejer med bebis och hans lungor utvecklas för fullt!
För varje dag som går ökar även chansen för överlevnad utanför magen ifall att
pyret får för sig att komma ut och se vad världen har att erbjuda.
Jag hoppas i alla fall att han stannar där inne en bra tid till!

Den här veckan har gått lika fort som den förra!
Den stora skillnaden är att jag inte har lika mycket energi som tidigare.
Jag har kunnat gå på nästan alla praktik-dagar, var tvungen att sjukanmäla mig en dag pga foglossningen.
Kan förvisso bli tröttare i fötterna snabbare än tidigare, men det är ingenting som påverkar jättemycket.
 
Mina bröst har även börjat ömma lite igen och är väl inne i en till  "växa till sig fas".
I måndags var vi hos barnmorskan och hon kollade mitt järnvärde som hade börjat sjunka lite
och jag ska nu börja äta järntillskott! Barnmorskan kollade även bebis hjärta och det slog jättefint!
 
Lill-pyret har börjat sparka hårdare och hårdare och ibland blir det lite stressigt när han träffar urinblåsan.
Men trots det så är det jättemysigt att känna att det blir mer och mer liv i magen. ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 madde:

Underbart <3

Svar: Ja, verkligen!
Ida

Kommentera här: