2016.

Oj, wow! Vart ska man börja med att beskriva det här året?
Jag har ingen aning, men vi försöker.
I januari började jag arbeta i butik och jag fullkomligt älskade det!
Livet var på topp och Sonny fick jobb på Telia.
Jag började studera igen och tog tag i studierna på allvar.
Jag kom in på undersköterske linjen på distans och kunde
samtidigt som jag studerade fokusera och arbeta.
I februari firade jag och Sonny ett år tillsammans
samtidigt som jag den 20e februari friade, på ett väldigt fult sätt,
men det spelar ingen roll! Han sa ja.
Mars gick förbi och jag jobbade mycket samtidigt som jag studerade,
Sonny fyllde år så vi firade honom.
Han fick en nutella hink på 3kg, som han åt upp på en vecka! 
 
April kom och jag fyllde år, jag jobbade alldeles för mycket samtidigt som jag studerade.
Började känna av symptom på utmattningssyndrom,
men struntade i dessa och fortsatte köra på.
I maj var det många födelsedagar, jag hade praktik och arbetade ytterligare lite till.
I slutet på maj åkte jag och Sonny ner till Söderköping och hade en väldigt mysig tid.
Jag blev sjuk, mina höfter började strula jättemycket och kunde tillslut knappt gå.
När vi kom hem åkte jag in och ut på akuten och fick käka morfin och hoppa på kryckor,
blev sjukskriven från jobbet och smällen efter all stress kom som ett brev på posten.
Jag fick ringa till studievägledaren och förklara att jag inte kunde studera
under sommaren då jag hade nått den berömda väggen.
Jag blev fortsatt sjukskriven på grund utav mina höfter och i juni kom nästa smäll.
Jag fick världens infektion i en led vid lilltån och kunde inte längre ha på mig skor,
hann jobba i två veckor innan nästa sjukskrivning blev ett faktum.
Fick tillslut ett samtal från den chefen att jag inte längre fick komma tillbaka. 
 
I juli bodde vi mycket hos min moster då de hade köpt husvagn och behövde kattvakt.
Jag och Sonny njöt över att få vara ensamma.
Under sommaren så kom även min bästavän och hennes sambo upp och umgicks med oss,
vilket var väldigt trevligt! Vi badade mycket och åt god mat, åkte på roadtrip och var helt galna. 
 
I augusti började jag studera igen, tog det lugnare och hittade rätt tempo och klarade av det bra.
I september åkte jag ner till Stockholm och höll Mahshid sällskap då hennes sambo var utomlands.
Jag fick sjuka smärtor i magen och var tvungen att besöka en akutmottagning på grund utav detta.
Nästa smäll kom när en gynläkare hade undersökt mig, jag var steril.
Fick åka hem igen, helt förstörd. Kunde inte sluta gråta.
Jag och Sonny skulle bilda familj? Vad händer nu? Det var många frågor, inga svar.
Några dagar senare åkte jag hem till Luleå igen. 
 
I oktober skaffade vi oss en andrahandskontrakt och flyttade till eget.
Vi blev lovade att få det förnyat av hyresvärden och det var guld och gröna skogar.
I november kom Sonnys lillebror upp och skulle stanna en vecka,
det slutade med att han var kvar ända in i December på grund utav att han blev sjuk.
Först blev det ett besök på akuten för att vi misstänkte att han hade problem med blindtarmen,
det visade sig dock att det inte var någon fara. Efter några dagar var han fortfarande inte frisk
och febern gick upp och ned. Sonny och hans lillebror åkte till vårdcentralen
där det konstaterades att han hade körtelfeber och halsfluss.
Även jag åkte in till akuten med ambulans i november,
återigen på grund utav extrema magsmärtor, jag kunde ej gå och jag blödde så extremt mycket.
Inne på akuten visade det sig att det inte var någon fara,
inget missfall, ingen cysta, bara extrema mensvärkar. 
 
I december började jag må jättekonstigt, jag fick sjuka humörsvängningar och började må så galet illa.
Förstod inte vad som var fel, insåg sen att jag snart ska ha mens så var säker på att jag hade fått PMS.
Dock hade jag väldigt fel!
Den 16e december 2016 plussade vi på graviditetsstickan och lyckan var ett faktum! Vi firade jul med familjen hemma hos oss.
Nyår spenderade vi för oss själva och tog det väldigt lugnt. 
 
Tanken med detta blogginlägg är att ni ska få följa med oss i våran resa.
1a September 2017 förväntas det att ett litet pyre kommer och gör våran familj större. ♥
 

Kommentera här: