Flyttstädning

Idag var dagen kommen, dagen vi säger hejdå till våran gamla lägenhet på riktigt!
Idag var det flyttstäd som stod på schemat. Fick ingen bra uppladdning då natten kan ha varit den värsta jag har varit med om hittills i denna graviditet. Vaknade upp runt halv två helt utan anledning och förstod ingenting, dock kände jag ganska snabbt att jag hade väldigt ont och magen var väldigt hård. Insåg rätt snabbt att jag hade vaknat utav en sammandragning. Tänkte inte mer på det och försökte somna om igen vilket inte gick speciellt bra. Sammandragningarna avlöste varandra och tanken på att ringa förlossningen och kolla vad tusan jag ska göra började snurra i huvudet. Dock hann jag aldrig ringa innan jag somnade om, däremot så vaknade jag igen av samma konstiga känsla i kroppen och fick återigen massa sammandragningar. Var en väldigt märklig känsla och har inte haft så starka sammandragningar tidigare, hade jag varit lite mer vaken i huvudet hade jag givetvis ringt in till förlossningen redan efter första gången. Men jag var nog lite för trött för att kunna tänka helt 100%.
Skulle det hända igen kommer jag ringa in på en gång!
 
Så denna natt blev sömnen lidande och en Ida utan bra sömn resulterar i huvudvärk och extremt lättretlig. Sen har jag väldigt lätt att bli på dåligt humör samt att tålamodet är lika med noll. Peppen på att städa en hel lägenhet var inte stor, men ett illa måste! Det tog betydligt längre tid än vad jag hade förväntat mig. Min foglossning gjorde sig påmind och blev riktigt hemsk där ett tag och fick ta många pauser för att orka med. Sammandragningarna började komma tillbaka om jag inte fick ta pauser. Det jag däremot har märkt är att livmodern har varit mycket mer retlig idag om jag skulle jämföra med tidigare.
 
Nu har jag tagit det lugnt sen vi kom hem, har hunnit äta lite middag samt tagit en liten tupplur. Nu ska jag snart lägga mig i ett bad och hoppas på att smärtan i fogarna släpper lite. Kommer spendera resten utav kvällen i sängen framför tvn och titta på antingen friidrott eller någon film alternatvit serie!
Jag hoppas att eran helg har startat bättre än min!
 
Får äntligen mysa med min första fyrbenta bebis Nisse.
 
 

Kommentera här: